woensdag 31 mei 2017

De nieuwe lijsttrekker van D66 Apeldoorn is bekend!

Maarten van Vierssen is door de leden van D66 Apeldoorn gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. De uitslag werd 30 mei door Lies Mulderij, voorzitter van de afdelingsverkiezingscommissie bekend gemaakt in het ACEC-gebouw. Van Vierssen is sinds 2014 gemeenteraadslid voor D66 waar hij woordvoerder is op het gebied van WMO, minimabeleid en kunst en cultuur. Daarnaast is hij lid van de raadswerkgroep Sociaal Domein en is hij namens de gemeenteraad lid van de Raad van Bestuur van de Felua-groep. D66 is op dit moment de grootste fractie in de gemeenteraad van Apeldoorn.

De Apeldoornse D66-leden hadden de afgelopen weken de keus uit twee kandidaten voor het lijsttrekkerschap en konden tot en met 28 mei hun stem uitbrengen. Tijdens een feestelijke avond werd de uitslag onthuld.

“Ik ben ervan overtuigd dat we dezelfde successen kunnen boeken als in het verleden. Ik heb er zin in en ben er trots op om lijstrekker te zijn.” zei Van Vierssen in zijn toespraak. Tegenkandidaat Marco Wenzkowski feliciteerde de winnaar en keek ernaar uit de campagne te gaan voeren: “Ons doel is weer de grootste van Apeldoorn worden.”

“Ik ben blij dat de leden gebruik hebben gemaakt van het grootste democratische goed dat er is: stemmen. Dit als enorme steun in de rug van de verkozen lijsttrekker” aldus afdelingsvoorzitter Bart Schudel.

Van Vierssen is in het dagelijks leven ingenieur Water bij grote infrastructurele werken: “Daar neem ik kennis van begrotingen, de kunst van het analyseren en projectleiding van mee.”