zondag 20 mei 2018

D66 Apeldoorn in het college

Mark Sandmann neemt namens D66 Apeldoorn plaats in het college. Mark is in 2007 gestart als fractievertegenwoordiger en in 2010 raadslid/ vice fractievoorzitter geworden.

Tijdens zijn periode in de raad is Mark lid geweest van o.a. de Rekenkamercommissie, de Raadswerkgroep Veiligheid, de Enquetecommissie grondbedrijf, Het Algemeen bestuur van Felua, (nu Lucrato), Modernisering begroting enz. In de bijna drie jaar wethouderschap, is er een aantal bijzondere dingen van zijn hand, zoals de winst in de wedstrijd voor MKB-vriendelijkste stad of het naar Apeldoorn halen van 2 ecoducten.

Het is een zware baan en een recent Apeldoorns voorbeeld hiervan is het artikel van Johan Kruithof (PvdA) in de Stentor van zaterdag 12 mei 2018. Johan geeft -in dit afscheidsinterview als wethouder- een inkijk in de wat donkere kanten van het vak. Tel daarbij de wetenschap van het aantal werkuren per week, en dan kun je niet anders dan vaststellen dat je een bijzonder iemand nodig hebt. De wethouders die ik spreek geven tegelijk aan dat het een prachtige baan is met een grote verantwoordelijkheid.

Mark Sandmann brengt de benodigde ervaring en gedrevenheid mee om namens D66 Apeldoorn deel te nemen in het college. De fractie heeft hem op 17 mei 2018 daarom met trots voorgedragen en wenst hem hierbij succes!

Maarten van Vierssen
Fractievoorzitter D66 Apeldoorn