vrijdag 11 december 2009

D66: "Dring overlast Omnizorg terug"

D66 heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college over de overlast rond Omnizorg. Sinds geruime tijd bereiken negatieve geluiden over Omnizorg Apeldoorn de fractie van D66. Ook het college van B&W is op de hoogte van de vele incidenten die zich voordoen. Helaas is er nog altijd niets veranderd. Gisteravond was er opnieuw een incident. Een cliënt, woedend over een schorsing die hij had gekregen, gooide een baksteen door de ruit van het tegenover Omnizorg gelegen appartementencomplex. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Zoals gezegd is dit zeker niet het eerste incident. De omwonenden voelen zich allerminst veilig nu er in hun directe omgeving wordt vernield, wordt gedeald, wordt gedronken en wordt gevochten. Bovendien hebben de omwonenden niet de indruk dat er wordt opgetreden. Zij zijn van mening dat de politie niet (voldoende) ingrijpt bij overlast, dat de begeleiders alleen zaken ín het gebouw als hun verantwoordelijkheid zien en dat de beveiligingsdienst niets of niemand anders dan het personeel beveiligt.

Daarbij zijn er in het verleden een aantal toezeggingen aan de omwonenden gedaan die niet worden nagekomen. De luiken voor de ramen zouden dichtgaan, waardoor er niet in het tegenoverliggende pand meer gekeken kan worden. Er zou een rolluik komen voor de ingang aan de Stationsstraat, zodat die ’s avonds dicht kan. En er zou opgetreden worden tegen de hangende en gebruikende cliënten voor het gebouw. D66 vindt het hoog tijd om eens te kijken hoe het met die beloften staat.

Lees hier de schriftelijke vragen.