donderdag 17 september 2009

Doperscafé met Jan Terlouw

De Doopsgezinde Gemeente Apeldoorn organiseert op zondag 4 oktober aanstaande haar tweede Doperscafé. Na de schrijver Jan Siebelink maakt nu dr. Jan Terlouw, schrijver en oud-politicus, zijn opwachting. Terlouw is bekend vanwege zijn vele kinderboeken (Oorlogswinter, Koning van Katoren etc.), maar schrijft daarnaast ook spannende detectives met zijn dochter Sanne. Jan Terlouw is bij velen ook bekend als oud-minister van Economische Zaken en oud-politiek leider van D66.

Het programma bestaat uit twee delen. In het eerste gedeelte laat Terlouw zijn licht schijnen over de toekomst van de vrijzinnigheid. Wat is vrijzinnige politiek? Waar liggen de kansen en bedreigingen voor de vrijzinnigheid? Dit gedeelte staat onder leiding van kerkenraadsvoorzitter Martin Maassen. Lijsttrekker van D66 Apeldoorn Olaf Prinsen zal een reactie geven op het verhaal van Jan Terlouw. In het tweede gedeelte wordt Jan Terlouw over zijn literaire producties aan de tand gevoeld door Ivan Borghstijn  van boekhandel Nawijn & Polak. Na het interview is er ruim de gelegenheid om met Jan Terlouw van gedachten te wisselen en om eventueel boeken te signeren.

Het Doperscafé wordt gehouden in de Doopsgezinde kerk aan de Paslaan 6.
Tijdstip: zondagmiddag  4 oktober 2009.
De kerk is open vanaf 14.30 uur.
Aanvang 15.00h.
De toegang is gratis.

Na afloop is er de gelegenheid om na te praten onder het genot van een hapje en een drankje.