Laten we een afspraak maken

Als u ons weer de grootste maakt, krijgen wij in ieder geval het volgende voor elkaar:

Onze huizen niet meer aansluiten op het gasnet

Op dit moment telt Nederland 7 miljoen gasaansluitingen. Er is dus haast geboden om snel van het gas af te komen, ook in Apeldoorn. Een gasnet gaat al snel 40 jaar mee. Als een nieuwe wijk nu op het gasnetwerk wordt aangesloten, dan moet dat later alsnog vervangen worden door bijvoorbeeld een warmtenet. Daarmee jaag je gemeenten en huizenbezitters onnodig op kosten.

Één aanspreekpunt voor al uw zorgvragen

Als kwetsbare patiënt of betrokken mantelzorger, voelt u zich vast weleens onbegrepen, of vertwijfeld over wie echt kan helpen. Laten we zorg voor iedereen bereikbaar maken met een zorginformatiepunt bij de gemeente. Wij plakken geen pleisters, we gaan voor goede en toegankelijke zorg.

Meer duurzame energie opwekken

Vanwege de urgentie om snel over te schakelen op duurzame energie, ziet D66 een rol voor windenergie op land. Dit in nauw overleg met inwoners en de provincie. Door omwonenden als investeerders mede-eigenaar te maken van lokale windmolens, waardoor ze ook meeprofiteren van de opbrengst, kan betrokkenheid en maatschappelijke acceptatie worden vergroot.

Zorgen voor kansen voor iedereen

Nederland heeft de afgelopen jaren een groot aantal vluchtelingen opgevangen. Ook Apeldoorn draagt hieraan bij. Zowel voor henzelf als de samenleving is het van belang dat zij zo snel mogelijk de taal leren en meedoen op de arbeidsmarkt. Dit is van groot belang om te integreren in onze samenleving. Alle asielzoekers met grote kans op inwilliging en alle statushouders in de opvang van het COA krijgen vanaf dag één taalles. Zij verdienen een kans.

Bijdragen aan een betere wereld met lokaal water

Tafelwater wordt van heinde en ver gehaald terwijl Veluws water tot de absolute top behoort. D66 wil het schenken van kraanwater in de horeca stimuleren.

De gemeente is ook buiten kantoortijden bereikbaar

De gemeente is er voor de inwoners. Dat betekent dat zij goede dienstverlening van de gemeente mogen verwachten. We willen dat inwoners en ondernemers goed en snel worden geholpen. D66 wil dat de gemeente ook buiten kantoortijden en een moment in het weekend bereikbaar is.

Onze kandidaten

Dit zijn de mensen die zich hard (gaan) maken voor goed werk, goede zorg en goed onderwijs in Apeldoorn!

• Maarten van Vierssen

• Dennis Russchen

• Paula Donswijk-Bot

• Jeroen Slikker

• Maria Camacho

• Robert van Vliet

• Gavin Treep

• Mark Sandmann

• Koen Mookhoek

• Nienke van Hensbergen

• Gerrit Altena

• Bart Lauw

• Bekijk de volledige kandidatenlijst

Maarten van Vierssen

• Apeldoorn, Sprengenweg noord
    • Lijsttrekker

D66 Apeldoorn heeft in de afgelopen jaren geweldige bijdragen geleverd aan de ontwikkeling van Apeldoorn. Denk aan het grondbedrijf, het meldpunt sociaal, de vrijheid van zondagsopening, de opgewaardeerde binnenstad en ga zo door. Een mix van repareren en vooruitzien waarbij zeer moeilijke beslissingen zijn genomen. Deze successen zijn bereikt door individuen én door samenwerking. Hier moeten we mee doorgaan!

Ons nieuwe verkiezingsprogramma staat bol van de ambitie en we staan te springen om hiermee aan slag te gaan. We zijn nog lang niet klaar!

Maak ons weer de grootste en stem D66 Apeldoorn.

Bekijk het online verkiezingsprogramma 2018-2022

Lees ons verkiezingsprogramma: "Samen krijgen we het voor elkaar"

Wat vind jij van deze stelling?

Apeldoorn moet kiezen voor windenergie