Jonge Democraten

Over de JD
De Jonge Democraten (JD) is met ruim 5000 leden één van de de grootste politieke jongeren organisaties van Nederland. De JD is een politieke jongeren organisatie gelieerd aan D66. Hoewel we onafhankelijk denken, voelen de leden zich verbonden met de idealen van D66, als sociaal-liberale partij van Nederland. De JD organiseert iedere week activiteiten, zowel op afdelingsniveau als landelijk. Hiervoor kun je een kijkje nemen op de kalender. Door met andere jongeren te praten, te denken en te lezen over politiek, kun je zo je eigen politieke bewustzijn versterken. Iets voor jou? Word lid!

JD Stedendriehoek
Jonge Democraten Stedendriehoek (afgekort: JD S3H) is de regionale commissie van de JD in de omgeving Stedendriehoek (Apeldoorn, Deventer en Zutphen). Vanuit deze steden bleek de drempel om naar andere JD afdelingen (Utrecht, Enschede en Arnhem-Nijmegen) te gaan net wat te hoog. Onze eerste activiteit vond plaats op 12 september 2012, de dag van de landelijke verkiezingen, een goede start! Wij organiseren in de Stedendriehoek maandelijks een activiteit voor jongeren in deze omgeving die geïnteresseerd zijn in de politiek. Sinds december vallen wij als commissie onder JD Twente.

Lijkt het je leuk om mee te doen? Kom dan snel naar een van onze activiteiten! Wij organiseren iedere maand een bijeenkomst die kan variëren van borrel tot workshop, van filmavond tot politiek café. Lidmaatschap is hiervoor niet vereist. Dus wil je gewoon gewoon een keer kennis maken? Je bent van harte welkom!

Blijf op de hoogte
Je kunt onze agenda in de gaten houden via onze Facebook. Ook kun je contact met ons opnemen via stedendriehoek@jd.nl

Met vrijzinnige groet,

Het bestuur van JD S3H: Rosalie, Blanca, Michiel, Marnix en Mariëtta