Gavin Treep

39 jaar

Apeldoorn, Zevenhuizen

Wie in gesprek gaat met de Apeldoorners, wat D66 regelmatig doet, hoort dat het over het algemeen goed gaat met de stad. Dat is natuurlijk mooi, maar het wil niet zeggen dat er geen problemen of toekomstige uitdagingen zijn. Armoede, zwerfjongeren, zorg, leegstand en duurzaamheid blijven punten van aandacht.

Apeldoorn moet een fijne plek blijven om te wonen en te ondernemen. Als je bijvoorbeeld over het Zwitsalterrein loopt en praat met de mensen die daar werken, merk je dat er heel veel nieuwe ideeën zijn. Wat mij betreft maken we van het Zwitsalterrein nog meer een creatief bolwerk voor kleine, innovatieve start-ups. Iets wat de gemeente moet stimuleren met minder regels en meer samenwerking. Apeldoorn start-up stad!

De cultuursector heeft de laatste jaren ook heel wat te verduren gehad. Laten we samen kijken hoe we dat kunnen repareren en creativiteit voor iedereen nog verder kunnen stimuleren.

Portefeuilles: Openbare orde, veiligheid en APV, Milieu/afval/water/duurzaamheid, Kunst en cultuur en Wonen.
Wijken / dorpen: De Parken en Welgelegen.