Historie D66 Apeldoorn

Wie haar historie niet kent …

Een van de aanbevelingen na de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 was om meer te doen met de historie van onze partij. De sociaal-liberalen zetten zich al meer dan 50 jaar in voor Apeldoorn. D66 heeft een stevige bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van Apeldoorn, met alle pieken en dalen, van verkiezingsnederlagen tot grote successen. De voorbereidingen zijn in februari 2019 gestart door een kernteam van vier personen, bestaande uit: Ben Mouw, Quirine Lensvelt, Lies Mulderij en Robert van Vliet. Inmiddels is deze aangevuld met Jos Fluitsma en Edi Bakker.

We knippen 1967 tot en met 2021 op in drie periodes en dus ook drie uitgaven. In de laatste uitgave bundelen we alles in een boekje dat uit moet komen in januari 2022. De eerste editie (1967-1982) is in maart 2020 gereed. Tijdens een speciale avond op 7 april 2020 zal deze editie worden gepresenteerd. Nadere informatie over deze avond volgt.

Daarnaast zal in de nieuwsbrief en op deze webpagina regelmatig aandacht aan opmerkelijke feiten uit het verleden besteed worden.
Meer weten over 55 jaar D66055? Reageer dan naar Andrea Ooms, a.ooms@apeldoorn.nl.

Laatst gewijzigd op 28 januari 2020