maandag 19 november 2018

Pia Dijkstra over voltooid leven

Op maandagavond 3 december komt Tweede Kamerlid Pia Dijkstra namens D66 naar Apeldoorn voor een bijeenkomst over voltooid leven. Op deze avond zullen we het gesprek aangaan over dit interessante onderwerp. Bijvoorbeeld over de vraag wie er gaat over het moment dat je hulp bij sterven kunt krijgen. U bent van harte uitgenodigd om met Pia Dijkstra, twee deskundigen en alle andere aanwezigen in discussie te gaan over dit thema.

Pia Dijkstra zal eerst een inleiding geven over (de initiatiefwet) voltooid leven. Vervolgens geven Dr. H.W.J.M. Wijsbek, (ethicus/filosoof UVA Amsterdam en lid Toetsingscommissie Euthanasie) en Dr. A.P.E. Sachs (huisarts en onderzoeker UMCU) een betoog over dit thema.

Maar u kunt natuurlijk ook al uw vragen stellen! Na de inleidingen is er volop de ruimte voor vragen en discussie over het wetsvoorstel van Pia Dijkstra over voltooid leven. De wet moet het mogelijk maken dat ouderen euthanasie kunnen krijgen als zij niet verder willen leven, maar in principe verder gezond zijn. Het doel hiervan is om mensen een waardig levenseinde te geven. Wat vindt u daarvan? Kom 3 december naar ACEC en praat mee!

Blijf op de hoogte via: https://www.facebook.com/events/332914267503949/