Amendement Picknickbos

Op donderdag 31 maart heeft D66 tijdens de gemeenteraadsvergadering een amendement ingediend bij het bestemmingsplan Julianatoren. D66 beoogt met deze tekstwijziging dat het picknickbos in pretpark Julianatoren een picknickbos blijft, waarbij het karakter ‘bos’ de boventoon moet voeren. Het amendement werd unaniem aangenomen.

Picknickbos
Vorige week, tijdens de bespreking van het bestemmingsplan in de politieke markt, ging de discussie vooral over dat picknickbos, aangevoerd door omwonenden en natuurorganisaties. Zij wilden dat dit gebied het stempel ‘natuur’ kreeg. Om maar even aan te geven: in totaal zijn door belanghebbenden 170 zienswijzen ingediend waarvan 166 betrekking hadden op het picknick bos.

Zwart op wit
Nu het zwart op wit staat dat dit deel van het pretpark niet te veel mag veranderen, hopen wij een einde te hebben gemaakt aan de discussie over het picknickbos van de Julianatoren. Het picknickbos moet een picknickbos blijven: een overgangsgebied met een beetje pretpark en een beetje bos.

Rechter
Alle politieke partijen stemden met het amendement in. Volgens D66-raadslid Marco Wenzkowski vinden ook de ambtenaren, Julianatoren én Stichting Werkgroep Milieuzorg Apeldoorn dit een goed plan. Hopelijk wordt hiermee voorkomen dat partijen naar de rechter stappen.

Gepubliceerd op 01-04-2016 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018