Standpunten overzicht

Verkiezingsprogramma 2018

Het hele programma leest u hier: https://verkiezingsprogramma.d66.nl/apeldoorn/

Het is gelukt! Met succes is een hele grote uitdaging uit het verleden opgelost. Het gaat financieel weer beter met de gemeente Apeldoorn. De afgelopen periode stond in het teken van het financiële herstel terwijl de winkel open is gebleven. De opgaven van nu (bijvoorbeeld de decentralisaties) zijn aangepakt en er is gewerkt aan een mooier Apeldoorn voor de toekomst. Hier mag u ons, als grootste partij, op afrekenen. Wij hebben verantwoordelijkheid genomen en ik ben trots op alles dat de afgelopen vier jaar bereikt is.

Er is met veel passie hard gewerkt en daar gaan we mee door! Er is nog genoeg te doen want Apeldoorn is nooit af. Ons Apeldoorn wordt nog meer de gemeente waar iedereen de ruimte krijgt om zelf te bepalen wat ‘het goede, het ware en het schone’ is. Door eigen vrijheid ontstaat verbondenheid en dat geeft de ruimte voor het liberale, de ruimte om te ontwikkelen en te ontplooien.

Nog niet iedereen profiteert van het prille economische herstel. Wij zullen extra aandacht moeten geven aan Apeldoorners die (nog) niet mee kunnen doen. De schuldhulpverlening groeit bijvoorbeeld nog en dat tij moeten we keren. In ons programma zijn de concrete acties opgenomen. Dit programma gaat over de gemeente Apeldoorn en er is geen onderscheid gemaakt tussen de dorpen of de stad. Onze ambitie is hoog, de resultaten waren goed en dat doen we graag nog een keer. In de wetenschap dat garanties in een snel veranderende wereld niet gegeven kunnen worden zijn wij vastbesloten om ons te blijven inzetten om de D66 idealen uit te dragen in de wereld zoals wij die graag zien, met kansen voor iedereen.

Lijsttrekker Maarten van Vierssen

Samen krijgen we het voor elkaar